סמוטריץ' דורש מהפרקליטות למשוך תגובה שהוגשה לבימ"ש

איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' דורש מהפרקליטות למשוך תגובה שהוגשה לבימ"ש

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' ליועמשי"ת: "יש למשוך את תגובת פרקליטות המדינה שנשלחה ללא היוועצות; הפרקליטות נוהגת משל היתה מדינה בתוך מדינה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע תגובת פרקליטות המדינה לבית המשפט בנוגע לפינוי שנעצר הבוקר (חמישי) בסמוך לעלי, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב ליועמשי"ת, בו הוא דורש למשוך את תגובת הפרקליטות שנשלחה ללא היוועצות עם השרים.

במכתב כתב השר כי "האחריות לגיבוש והגשת תגובות המדינה בהליכים משפטיים הנוגעים לצדדים האזרחיים ביהודה ושומרון נתונה תחת אחריותו וסמכותו של הח"מ בתיאום עם שר הביטחון.

"למרות זאת, כמחטף לאור יום, הוגשה תגובת המדינה לעתירה שבכותרת על ידי פרקליטות המדינה, וזאת ללא שום תאום עם שר הביטחון או עם הח"מ.

"כתוצאה מכך, ובאופן טבעי בהתנהלות מעין זו, לוקה התגובה בלא מעט פגמים עובדתיים קונקרטיים. כך למשל ביחס לטענת העותרים בדבר אכיפה בררנית – האם ידוע ליועצת כי ברגעים אלו ממש נבנים ביהודה ושומרון למעלה מאלף מבנים פלשתיניים בלתי חוקיים אל מול אכיפה מינורית בשטח. האם אין זה מן הראוי לעדכן את בית המשפט בתמונה העובדתית המלאה? לתומי סברתי כי על פרקליטות המדינה לומר את האמת לבית המשפט, וזאת לא ניתן לעשות ללא שיח מקדים עם הגורמים האמונים על כך המכירים את התמונה המלאה ובראשם השרים הרלוונטיים, וזאת כאמור למרבה האבסורד לא נעשה.

"על רקע האמור לעיל, אבקשך להורות לפרקליטות המדינה למשוך לאלתר את התגובה שהוגשה ללא סמכות, להודיע לבית המשפט בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים כי התגובה הוגשה בטעות, ללא סמכות וללא תיאום עם המשיבים, וכי תגובה חדשה תוגש בהקדם ובהתאם ללוח הזמנים שיקבע בית המשפט וזאת לאחר תאום עם שר הביטחון ועם הח"מ".



0 תגובות